søndag 5. mai 2013

Prosjekt soverom snart i mål

I dag har jeg oljet andre og siste strøket på soveromsgulvet. Så nå er det klart for elektriker (strøm må man ha), rørlegger (ny radiator er fint) og snekker (ble nødt til å ha gulvlister selv om rommet ellers er listefritt!) å legge siste hånd på verket. Skal bli så deilig å flytte inn hit snart - har levd uten kleskap og med stabler av ekstra madrasser, gjestesenger, pappesker og rot på det gamle soverommet siden nyttår...fint å spare penger på å gjøre ting selv, men ikke fullt så fornøyd med at jeg bruker så lang tid! =) Dessuten er det jo det som kommer nå til slutt som er gøy - innredningen!

Nyoljet og fint - blir penere når det tørker og ikke lenger er blankt!

Ikke alle disse utfordringene jeg føler er like spennende å dele, men men - har man satt seg et mål om å gjennomføre noe, får man bare stå løpet ut! Dag 11s utfordring? Et bilde av håndskriften din..

På barneskolen fikk jeg med brev hjem om at jeg måtte trene mer på skjønnskrift. Min mor var skjønt enig - jeg skrev som en kråke. Det gikk noen år, og så gikk jeg inn i en calligrafi-fase. Jeg skrev gotisk skrift, keltisk skrift, jeg lagde kladdebøkene mine fulle av snirklete bokstaver og pynt som jeg farvela. Jeg skrev og skrev, kjøpte blekkpenner, patroner i flere farger og var vel en skikkelig skrivenerd en periode.
Så sluttet jeg med det, og har vel stort sett glemt hvordan bokstavene ble formet, og håndskriften brukes sjeldnere og sjeldnere og har stagnert på et noenlunde lesbart stadie. Til tider er håndskriften min til forveksling lik min mors, så det kommer ikke noen klager fra den kanten lenger.

Til bryllupet skrev vi litt om alle gjestene, og lagde et kryssord om oss selv som de kunne løse mellom talene, og sånn kom ideen om hvordan bordkortene skulle være - en enkel adresselapp med navnet til gjesten på.



2 kommentarer:

  1. Åh, så gøy! Helt enig, innredningen som er det gøye! Gleder meg til å se hva du plukker ut. :)

    Du har jo *den* nydelige håndskriften - sammenlign med min du, så skal du se, ha ha ha :) Likte designen på borkortet, med hyssing og kryssord. Artig :)

    ...Mitt innlegg ang håndskriften tok litt av? lol

    SvarSlett
  2. Ja, nå skal sengen flyttes inn i morgen - og da er vi liksom i gang. Så får det heller være at vi må leve uten gardiner de første dagene osv. ;)

    SvarSlett