mandag 6. mai 2013

En app for alt?

Dag 12: Din mobiltelefon

Min telefon. <3
Jeg er veldig glad i telefonen min. Etter at jeg første gang holdt min splitter nye ipod touch i hånda, var jeg solgt - og siden har det blitt noen apple produkter i hus, selv om jeg alltid vil forbli et PC menneske over Mac.
Den første iphonen jeg hadde knuste (som de pleier å gjøre) på ettårsdagen sin, og så fikk jeg erstattet den med min trofaste venn som har tålt et par fall fler enn sin forgjenger...

Det er en vesentlig ting som gjør at jeg er så glad i telefonen min, og det er apps. Overgangen fra ren telefon/tekstmelding til å bruke telefonen til å redde meg fra kjedsommelighet var en åpenbaring uten sidestykke. Hvem trenger å røyke når man kan ta opp en telefon å leke med mens man venter på busser som aldri kommer...

Det må finnes en app for alt tenker jeg. Det er vel ikke den ting jeg kan komme på som det ikke alt finnes en app for?

Tidligere brukte jeg mange flere apps enn det jeg gjør nå, ettersom tiden har blitt mer dyrebar med årene, og det går veldig mye i butikk og barnefamilieliv, er det et knippe som skiller seg ut og som går igjen. La meg presentere:

Camera+ for å ta bilder

Snapseed for å redigere bilder

Instagram for å dele bilder
Pinterest for å se på andres bilder (og for å samle gode ideer)
Spotify for musikk


  p3s podcast for å høre på lørdagsrådet mens jeg pusser opp i andre etasje


Og så babyconnect da - der plotter vi inn måltider, bleier og soving, bilder og milepæler på Mini Poe. Utrolig kjekt når man deler permisjon å ha litt kontroll på rutiner og hva som skjedde i går eller som en påminner om at det nok er på høy tid med litt mat.

Nei, nå tar jeg med meg telefonen og stikker til sengs. Uadskillelige - telefonen og jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar