onsdag 24. april 2013

Jeg velger meg april

Mars har vært rekordkald, og april har ikke begynt stort bedre. I fjor sto vi ute i t-skjorter i mars og beiset ytterveggene på det som snart skulle bli butikk. I år har det vært så kaldt i uterommet vårt at vi ikke har orket å begynne å ordne til vår- og sommerblomster der ute enda. Før helgen tok vi oss i nakken og fikk kastet litt av det som har stått der siden før jul...ja, det var et lite juletre, litt granbar osv som gikk i søpla først nå. (Jula varer vel helt til påske? ;))
Vi har for lengst begynt å få inn sommervarer, og disse har tårnet seg opp på bakrommet, og der gjør de jo ikke akkurat nytte for seg, så det var på høy tid å få de ut av eskene og på plass der de hører hjemme.

Fredag feirer vi ettårsdag! Vi er takknemlige og glade for at vi har fått lov til å overleve dette første året, og håper at vi kan fortsette å vokse i det neste året så det kan bli et levebrød av dette. Visste jo det var et tøft marked å starte opp i, men er jo en evig optimist, og håper at flere med oss liker både utvalget og synes små, lokale bedrifter er noe man bør støtte opp om.

I allefall tenker jeg ofte sånn når jeg er ute og reiser, hvor koselig det er med butikkene som ikke er som alle andre, hvor jeg kan bli inspirert til å fornye meg selv eller noe hjemme, hvor man senker skuldrene og trekker pusten dypt og bare tar inn over seg noe som er gjort med hjertet.

Barselpermisjonen er delvis tilbakelagt, og nå skal mannen og jeg dele den resterende tiden. Veldig fint å være tilbake på jobb, men enda finere å ha noen dager hjemme hvor man kan leke, kose og oppdage verden sammen. Og selv om han ikke krabber enda, kommer han seg på forunderlig vis bort til det meste ved hjelp av rulling, aking, rotering og mer rulling. Er nok på høy tid å barnesikre huset litt, får bli en midlertidig minimalist...

Begynte såvidt å smake på sommer hjemme også. Tok en aldri så liten opprydding i vinterhagen - som har vært mer som et vinterlager i år ettersom vi pusser opp i andre etasje. Ikke helt i mål enda, men deilig med mere luft - og så er jeg fornøyd med å ha fått møblene fra Hübsch vel plassert - tanken er at de skal ut i havestuen (har man forresten et mer moderne navn på dette?) når vel varmen bare kommer - men inntil videre skal de få være her hvor det blir mer enn varmt nok når solen skinner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar