fredag 26. april 2013

De ukjente ti

Dag #2: 10 ting ingen vet om deg

Jeg er dårlig på å ha hemmeligheter om meg selv, stort sett skravler jeg til alle som er villige til å lytte, og da ramler det meste ut på et vis. Men noen få odde fakta har jeg klart å samle sammen. God fornøyelse

1. Jeg elsker kontorutstyr og kontorutstyrsbutikker. Jeg kan blakke meg på Staples. På Post-Its og kladdebøker og kulepenner. Lukten av kontormateriell. Følelsen av å begynne på en ny kladdebok. Og jeg samler utklipp fra interiørblader i ringpermer (tror jeg er oppe i 12 ringpermer nå...). Jeg holder ikke orden på kontorpulten av den grunn, og jeg har aldri kastet en kladdebok (og jeg har så mange fine fra mange steder i verden, med halvskrevne historier, begynnelsen på en bok, pakkelister til ferier, tegninger av leiligheter jeg har bodd i og forsøkt møblere. Umulig å kvitte seg med - er en del av livet mitt!)
Min gamle arbeidspult (til høyre), AO teamet (FC)

2. Jeg forsøkte å tatovere en av kattene til Emily the Strange på leggen etter at min herlige sorte pus Mozart ble overkjørt, men fyren i sjappa nektet å tegne den, og ville heller lage noe mer spennende og unikt - enden på visa var at jeg fortsatt er uten tatovering...


Mozart
3. Jeg elsker å ta tynn plastfilm av nye produkter! Mannen pleier la meg få æren når han har kjøpt seg ny elektronikk. Men det må være sånn skikkelig tynn film. Som henger litt igjen. Skjønner?
Kjenner du følelsen?!         Bilde fra: albac0re, Flickr

4. Jeg har telefonskrekk, og er så glad man kan tekste og maile omtrent alt og alle. Da kan folk svare når det passer, og man trenger ikke (som jeg gjerne gjør) bekymre seg over om man forstyrrer folk i noe de drever med.
Om jeg bruker autocorrect? neverrrrrrr...

5. Vel, jeg har en gang ridd på en sau. Jada, her vokste man opp på hippiegård på landet. Da gjør man visst slikt. Mamma forsøkte å benekte at det hadde skjedd, men jomen fant vi ikke bevis for det hele....


6. Jeg foretrekker et glass øl over vin, og hadde pico på munkholm mens jeg gikk gravid.
Noen ganger blir det for mye øl...som på enkelte Funcom Friday Beers   Foto: Shashank Uchil

7. Synth var en fase jeg gikk gjennom når det gjaldt klesvalget - men musikken henger igjen, og jeg har fortsatt Apoptygma, Coventant og VNV på spillelista på telefonen.


8. Navlefobien jeg har hatt så lenge jeg kan huske ble kurert av å få barn. (nei, orker ikke finne noe bilde til denne avsløringen...)

9. Jeg var med og lagde den første ARGen for The Secret World. Det var noe av det morsomste jeg har gjort som jobb noen gang - alt fra å skrive historiene, finne sammenhengene og lage puslespillene til å se hvor utrolig raskt folk fant svarene (og noen ganger de fantastiske teoriene de hadde!)
Noe kjent med personen på bildet? ;)


10. Jeg synes Star Wars er oppskrytt.(Jeg nevnte aldri dette for mannen før vi var godt gift.) Jeg liker sci-fi, jeg leste Isaac Asimov tidlig i tenårene, jeg har siden ment at robotene en dag kommer til å ta over jorden, men Star Wars fascinerte meg aldri. Helt ok filmer, ikke nødvendig å se alle episodene etter hverandre en hel lørdag. Men - Han og Leia har fått en spesiell plass i hjertet mitt likevel. =)
Hjemmekomponert bryllupskake


1 kommentar:

  1. Ja ikke sant det er vanskelig å finne noe "ingen" vet? Helt umulig.

    Neimen! Den pusen hadde jo blitt en kjempe søt liten tatovering den da. Utrolig kjip fyr... hmf.
    Fantastisk med plastfilmen og så den sauen da - epic.
    Åh, du hadde synth, jeg hadde semi goth. Interesting :)
    Kult med ARGen, og elsker elsker kaken med Han og Leia. Absolutt fantastisk ♥

    Så gøy, kjempe koselig å lese!

    SvarSlett