søndag 28. april 2013

De utvalgte tre



Dag 4: Tre sanger som er favoritter akkurat nå


At jobben ikke lenger innebærer å høre på selvvalgt musikk i hodetelefoner betyr at musikkimpulsene kommer fra radioen vi har på bakrommet i butikken. Den står på petre når Lena eller jeg er på jobb, men mye på nrk vestfold eller radio norge når mamma er der - veldig vekslende musikkbilde med andre ord.

Skal jeg velge ut tre sanger som går igjen mye akkurat nå, må det nesten bli:


1. Röyksopp - Running To The Sea feat. Susanne Sundfør 

Magisk! Nå er jo dette også veldig mye Röyksopp, men jeg må bare si at jeg er stor fan av Susanne Sundfør . Lydbildet til den dama er stadig i utvikling, og jeg må trekke noen paralleller til Bjórk som begynte så popmelodisk og senere vokste kompleksiteten i lydbildet noe voldsomt - men Susanne; please stopp i tide - ikke bli for sær! Takk.


2. Of Monsters and Men - Little Talks

Den har vært på spillelisten min en god stund nå, men blir jo i så innmari godt humør av å høre på den!! Islandsk musikk svikter liksom ikke - stadig nye godbiter som kommer derfra!


3. First Aid Kit - Emmylou


Når denne sangen kommer på radioen, skrur jeg opp lyden, og svinger miniPoe rundt på gulvet. Så synger jeg høyt mens jeg tenker at denne typen country kan det godt spilles mer av.


PS: MiniPoe ville lage en liten liste over sine favoritter - de er som følger:

1. Hompetitten
2. Dyrene i Afrika
3. Trollmors vuggevise

1 kommentar:

  1. Elsker Emmylou :) First Aid Kit har noen skikkelig fine. Hørt Lions Roar?

    Hihi, liker MiniPoe listen!

    SvarSlett