torsdag 26. april 2012

Å starte butikk

Butikklokalene har blitt totalrenovert i løpet av vinteren. Ute har bygget fått ny kledning og nye vinduer, og inne har det blitt nytt gulv, nye vegger og nytt bakrom. Etter påske har det vært travle dager med å få alle de siste tingene på plass. Varene vi kjøpte på varemessa i januar kom alle sammen i løpet av april, og vi kunne endelig begynne å se at butikken tok form.
Innredningen har vi skapt ved å finne gamle møbler som vi har malt, på den måten fikk vi den rette stemningen, og fikk spart litt penger - å se sparepengene fly ut i regninger og enda ikke ha tjent en krone har krevd litt mot, men det er jo greit å være passe optimistisk av natur.

Litt nye ting har jeg fått forsøke meg på også. Annonse skulle i Tønsbergs Blad, og da var det bare å forsøke seg som både fotograf og layout-designer. Jeg er jo glad i å ta bilder, men jeg har aldri tatt særlig med bilder av interiør, og det var mange ganger det fristet å kaste speilrefleksen i gulvet (men det gjorde jeg jo heldigvis ikke), når bildene ble uskarpe, rotete, feil fokus, mye skygger osv. Det hjelper jo lite å ha lest mye interiørblader og snust på blogger (og feilaktig tenkt at det ser så enkelt ut å knipse i vei), men til slutt fikk vi et resultat som jeg kunne være noenlunde fornøyd med, og det ble sendt over til redaksjonen i TB, og i dag tidlig sto det på trykk på førstesiden av TB. Kjente jeg var stolt og glad over at dagen endelig var kommet, det var nå vi måtte avslutte forordet og begynne på kapittel 1 - Nystartet butikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar