mandag 30. april 2012

En loppeelskers bekjennelser

I butikken forsøker vi å blande inn litt godt og gammelt med det nye fine. Akkurat som jeg liker å gjøre hjemme, og har gjort siden jeg jobbet på loppemarked for skolekorpset for sikkert 20 år siden, og kom drassende hjem på de utroligste ting. Det er alltid like spennende å dra på loppemarked, som oftest kommer man hjem med noen småting, men av og til får man følelsen av å ha gjort et varp. At man har sett noe spesielt i en ting som noen andre har kassert og mange har gått forbi. Og når man så får tingen hjem, vasket og fikset på, og ser at den passet perfekt akkurat der man hadde tenkt, så er det en fantastisk følelse! Så kan jeg tilbringe litt tid med å dikte opp en historie om hvem som hadde tingen før, hvor den bodde og hvorfor den til slutt ble sendt vekk, før den glir inn i miljøet hjemme og blir en av (de etterhvert mange) tingene som har funnet sin plass her.
Min venn Snoopy!
Loppemarked er jo veldig i vinden nå, de siste årene har det jo blitt mer og mer vanlig å lese om alle disse "loppefunnene" i interiørbladene og på bloggene, og selv om det strengt tatt betyr mye mer konkurranse om godbitene, er jeg også veldig glad for at det er mange som ser verdien i det gode gamle, og tanken på at en gang etter meg vil noen gå på oppdagelsesferd i mine kasser og finne loppegodbiter blant ikea-skålene og made-in-china-vasene.

Bøker man gjerne leser om igjen!
Helgen før butikkåpning fikk jeg tid til et aldri så lite loppemarkedbesøk igjen. I tillegg til skrivebord, kommoder og stoler fikk jeg med meg en liten venn som nå har fått plass i "barnekroken" i butikken. Med tiden håper jeg å fylle opp med masse fine ting man kan pynte opp barnerom med, eller som er fine å leke med i noen år til.

Nå nærmer det seg slutten på vårens loppemarkeder, og jeg kjenner det nok kan bli en tøff overgangsperiode, men det er heldigvis mye annet å holde på med fremover også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar